Sankaba – automobilio transmisijos dalis, perduodanti sukimo momentą iš variklio į važiuoklę, kad automobilis galėtų judėti. Esant sankabos defektui ši grandininė reakcija sutrinka, todėl reikia atlikti sankabos remontą. Automobilio sankaba yra mechaninis elementas, kurio remontui arba keitimui reikia specialių žinių. Patikimai atlikta sankabos patikra leidžia nustatyti, kada reikalingas sankabos remontas arba keitimas.
Kaip veikia sankaba? Perjungiant pavaras, ji padeda atjungti variklį nuo transmisijos varančiąją dalį sujungiant su alkūninio veleno smagračiu. Tuo tarpu pavarų dėžės pagalba varančioji ašis suka automobilio ratus. Taigi, akivaizdu, jog sankabos veikimas yra grįstas ištisų mechaninių komponentų tarpusavio sąveika, todėl bet koks sankabos defektas iš karto lemia automobilio gedimą. Gaukite profesionalias remonto paslaugas Klaipėdoje kartu su nemokama konsultacija bet kokiais sankabos remonto ir keitimo klausimais bei pamirškite visas problemas.
Dažnai nutinka taip, jog išgirdę neįprastus sankabos veikimo garsus, vairuotojai nesiskubina vykti į servisą, kur būtų nustatyta atsiradusių garsų priežastis. Deja, ilgesnis problemos ignoravimas lemia visišką sankabos susidėvėjimą be galimybės šį komponentą suremontuoti. Sankabos remontas dažnai yra atliekamas sugedus išspaudžiamajam guoliui, padėties įjungimo šakutei bei jos spyruoklėms, varomojo disko stebulės stipinams arba sukimo virpesių slopintuvui. Šias sankabos dalis galima sėkmingai pakeisti ir taip pilnai grąžinti sankabos funkcionalumą, tačiau dėl pavėluoto remonto atlikimo yra pažeidžiamos ir kitos sankabos dalys, o tuomet sankabos keitimas tampa vienintele išeitimi. Taigi, jei jums kilo bet kokių įtarimų dėl sankabos, apsilankykite specializuotame autoservise, kur jūsų automobiliui bus atlikta nuodugni sankabos patikra.
Atlikus sankabos patikrą, paaiškėja ar sankabą galima suremontuoti. Dažnai tai yra racionalus sprendimas, leidžiantis sutaupyti bei kartu išspręsti problemą, tačiau būna ir tokių atvejų, kai sankabos suremontuoti negalima arba paprasčiausiai neapsimoka. Sankabos keitimas yra reikalingas, kai pavarų perjungimas tampa problematiškas ir sankaba pilnai neišsijungia, t. y. neleidžia sklandžiai atjungti variklio nuo transmisijos. Tokią problemą dažnai lydi nemalonūs garsai, tačiau priežasčių keisti sankabą gali būti įvairių: sankabos varomojo disko susidėvėjimas, lūžusios tarpinės, trūkęs sankabos trosas ar diskatorius, nesandarus sankabos cilindras arba guolis, defektuotas dvimąsis smagratis, sugedęs sankabos pedalo mechanizmas ir t. t. Nemalonius garsus kartais lydi ir nemalonus kvapas, tokiu atveju dažnai tenka keisti varomąjį sankabos diską. Rimtą sankabos gedimą dažnai lydi ir automobilio valdymo trikdžiai: transporto priemonė sunkiai ir netolygiai pajuda iš vietos, įjungus pavarą automobilis trūkčioja ir pan. Tačiau bet kuriuo atveju tam, jog tiksliai būtų nustatyta, ar sankabą reikia keisti, iš pradžių turi būti atlikta nuodugni ir profesionali sankabos patikra.
Vienas dažniausiai užduodamų klausimų yra susijęs su sankabos keitimo bei remonto kaina. Daugelis vairuotojų nenori važinėti su sugedusia sankaba, kadangi tai yra ne tik nemalonu, bet ir kelią pavojų saugumui. Vis dėlto, tikslią sankabos remonto bei keitimo kainą galima sužinoti tik nuvykus į autoservisą. Mūsų autoservise sankabos keitimo kaina prasideda nuo 50 eurų, tačiau esant galimybei atliekame ir kokybišką sankabos remontą. Siūlome skambinti mūsų specialistams, atvykti į mūsų servisą Klaipėdoje ir sankabos remontas bus atliktas kokybiškai bei patikimai.